عنوان: شیوه نامه استفاده از مهمانسراهای دانشگاه شهرکرد
کد: 17

متن

شیوه‌نامه استفاده از مهمانسراهای دانشگاه شهرکرد

 

برای استفاده مناسب و بهره‌وری بهتر از مهمانسراهای دانشگاه شهرکرد، شیوه‌نامه‌ی استفاده و بهره‌برداری ازآن‌ها در شورای رفاهی دانشگاه شهرکرد تهیه و به تصویب رسید.

 

ماده 1 - تعاریف

1-1. مسئولیت اداره مهمانسراهای دانشگاه شهرکرد با اداره امور رفاهی دانشگاه و تحت نظر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه انجام می‌پذیرد.

1-2. مجموعه‌ مهمانسراها در دو بخش داخل دانشگاه و بیرون دانشگاه تقسیم‌بندی می‌شوند. بخش بیرون دانشگاه شامل مهمانسراهای انزلی و تهران و مجموعه داخل دانشگاه شامل مهمانسراهای مدیریتی، شقایق و ام‌البنین ‌می‌باشد.

1-3. از این پس اداره رفاه کارکنان به اختصار اداره و معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه به اختصار معاونت نامیده می‌شود.

 

ماده 2 - شرایط استفاده

کلیه استفاده کنندگان از مهمانسراها ملزم به رعایت شرایط ذیل هستند:

  1. رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی و همچنین نظم و مقررات مجتمع
  2. دقت و توجه در نگهداری از وسایل و در جبران خسارت در صورت بروز هر گونه اشکال با توجه به نظر مسئول واحد
  3. رعایت دقیق ساعت ورود و خروج مندرج در معرفی نامه
  4. رعایت نظافت و بهداشت کامل مهمانسرا یا ویلا در زمان استفاده و به‌ویژه در موقع تحویل دادن
  5. آوردن حیوانات خانگی به مهمانسرا یا ویلا ممنوع می باشد.
  6. الزام حضور متقاضی در زمان تحویل و استفاده واحد و ارایه کارت شناسایی پرسنلی یا معتبر

تبصره : در صورت عدم حضور متقاضی، رزرو ملغی می‌گردد و پرداختی نیز قابل بازگشت نمی‌باشد.

      7 .تکمیل فرم درخواست اطلاعات به صورت کامل و صحیح

تبصره: در هر مرحله‌ای که تشخیص داده شود که اطلاعات ارایه شده در فرم غلط است اداره مختار است ثبت نام متقاضی را ملغی کند.

     8. پذیرش متقاضی جهت استفاده از مهمانسراها به‌صورت مجردی امکان پذیر نمی‌باشد.

     9. ورود ساعت 16 و زمان تخلیه ساعت 11 می‌باشد(پذیرش و تحویل واحد بین ساعت 8 تا 21 امکان‌پذیر است)

 

ماده 3- استفاده کنندگان

افراد ذیل با مطابق با الویت ذکر شده ذیل، بر اساس مفاد این آیین‌نامه می‌توانند از مجموعه‌های فوق استفاده نمایند. ترتیب ذکر افراد مبنای الویت‌بندی استفاده است.

  1. کلیه کارکنان (اعضای هیات علمی، غیر هیات علمی) و بازنشستگان دانشگاه شهرکرد
  2. کلیه پرسنل دانشگاه‌ها، سازمانها و شرکت‌های دارای تفاهم‌نامه رفاهی با دانشگاه شهرکرد
  3. پرسنل شرکتی مشغول به کار در دانشگاه
  4. دانشجویان و خانواده آن‌ها (فقط مهمانسرای داخل دانشگاه)
  5. خانواده درجه یک پرسنل دانشگاه شهرکرد
  6. کلیه کارکنان سازمان‌های دولتی
  7. سازمان‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های دارای قرارداد اختصاصی استفاده از امکانات دانشگاه

تبصره : معاونت می‌تواند ضمن عقد توافق‌نامه(قرارداد یا تفاهم‌نامه) با سایر دانشگاه‌ها یا دستگاه‌های اجرای نسبت به تهاتر، اعمال تخفیف متقابل و ..... اقدام نماید.

 

ماده 4- زمان‌بندی و هزینه استفاده از مهمانسراها

  1. هزینه استفاده از مهمانسراهای دانشگاه بر اساس نرخ اتاق دو تخت مهمانسرای جهانگردی شهرکرد تعیین می‌گردد. هر سال اداره رفاهی با استعلام نرخ مهمانسرای دو تخت جهانگردی، مطابق با رابطه (1) نرخ اتاق به ازای هر شب اسکان برای هر بخش را تعیین می‌نماید.
  1. ضریب مورد برحسب جدول (1)×نرخ اتاق دو تخت مهمانسرای جهانگردی شهرکرد =نرخ اتاق به ازای هر شب

جدول (1): ضریب تعیین نرخ مهمان‌سراهای دانشگاه شهرکرد

ردیف

عنوان

شقایق و مهمانسراهای مورد تبادل با آن  (ظرفیت 4 نفر)

انزلی، تهران و مهمانسراهای مورد تبادل با آن (ظرفیت 6 نفر)

مهمانسرای ام‌البنین و مهمانسراهای مورد تبادل با آن

(ظرفیت 2 نفر)

     عنوان فرم درخواست 

1

کارکنان و بازنشستگان دانشگاه شهرکرد برای بار اول در هر سال

0.3

0.4

0.25

درخواست مهمانسرا (مرتبه اول در هر سال)

2

کارکنان شرکتی دانشگاه شهرکرد فقط یکبار در سال

0.3

0.4

0.25

درخواست مهمانسرا (مرتبه اول در هر سال)

3

کارکنان و بازنشستگان دانشگاه شهرکرد برای بار دوم در هر سال

0.5

0.7

0.4

درخواست مهمانسرا(سایر دانشگاه ها و مرتبه دوم به بعد)

در فرم درخواست نرخها بر اساس نرخ ردیف 6 است و پس از ارسال درخواست، هزینه ها بر اساس شیوه نامه اصلاح خواهد شد)

4

خانواده درجه یک کارکنان و بازنشستگان دانشگاه شهرکرد

فقط یک بار در سال

0.5

0.7

0.4

درخواست مهمانسرا(سایر دانشگاه ها و مرتبه دوم به بعد)

در فرم درخواست نرخها بر اساس نرخ ردیف 6 است و پس از ارسال درخواست، هزینه ها بر اساس شیوه نامه اصلاح خواهد شد)

5

دانشجویان و خانواده آنها فقط یکبار در سال برای مهمانسراهای داخل دانشگاه (روزهای غیرپیک)

0.5

-

0.4

درخواست مهمانسرا(سایر دانشگاه ها و مرتبه دوم به بعد)

در فرم درخواست نرخها بر اساس نرخ ردیف 6 است و پس از ارسال درخواست، هزینه ها بر اساس شیوه نامه اصلاح خواهد شد)

6

نرخ استفاده دفعات مازاد بر دفعات مجاز بندهای 1 تا 5 و سایر سازمان‌ها (روزهای غیرپیک)

0.8

1.2

0.7

درخواست مهمانسرا(سایر دانشگاه ها و مرتبه دوم به بعد)

 

7

نرخ آزاد (روزهای غیرپیک)

1

1.5

0.85

درخواست مهمانسرا(سایر دانشگاه ها و مرتبه دوم به بعد)

در فرم درخواست نرخها بر اساس نرخ ردیف 6 است و پس از ارسال درخواست، هزینه ها بر اساس شیوه نامه اصلاح خواهد شد)

8

کارکنان بدون خانواده بدون محدودیت در دفعات استفاده (روزهای غیرپیک)

0.3

-

0.25

درخواست مهمانسرای اشتراکی

9

سازمانها و شرکت‌های دارای تفاهم نامه رفاهی

مطابق با تفاهم نامه

 

 

  1. روزهای پیک: شامل بازه ایام نوروز (20 اسفند تا 20 فروردین) و به تشخیص مدیر اداره، زمان‌هایی که بیش از 90 درصد واحدهای یک مجموعه متقاضی داشته باشد.
  2. نهایی شدن رزرو منوط به پرداخت هزینه طی دو روز کاری است.
  3. ایام اوج تقاضا حداقل پنجاه درصد از واحدهای قابل استفاده در اختیار اعضای هیأت علمی و مابقی در اختیار اعضای غیرهیأت علمی قرار گیرد ( تخصیص تعداد واحدها بر اساس نسبت تعداد اعضا انجام می‌شود.)
  4. مدت قابل استفاده در هر مرتبه تقاضا حداکثر پنج شبانه‌روز می‌باشد.
  5. حداقل نرخ مهمانسراها در قراردادهای دانشگاه با سایر شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها جهت اختصاص امکانات، نباید از نرخ مورد استفاده برای کارکنان دانشگاه در مرتبه اول کمتر ‌باشد.
  6. هزینه مازاد بر ظرفیت اسمی هر مهمانسرا به ازای هر نفر، ده درصد نرخ مهمانسرای جهانگردی شهرکرد(با تعدیل 50000 ریال) به هزینه مهمانسرا اضافه می‌شود.
  7. اداره می‌تواند در روزهای پیک تا 25% افزایش نرخ و در روزهای با متقاضی کم تا 25% تخفیف برای ردیف‌های 3 تا 7، برای استفاده از مهمانسرا اعمال نماید.
  8. تعدیل نرخ‌ها تا 3± درصد نرخ آزاد، برای رند کردن مبالغ، بلامانع است.
  9. انصراف از درخواست پس از رزرو نهایی با شرایط زیر امکان‌پذیر است:
    • تا 4 روز پیش از زمان استفاده بدون کسر هزینه
    • از روز 4 تا یک روز پیش از زمان استفاده با کسر 20 درصد هزینه پرداختی
    • از یک روز پیش از زمان استفاده به بعد با کسر 40 درصد هزینه پرداختی

(برای کارکنان دانشگاه شهرکرد هزینه بازگشتی به کیف پول در سامانه رفاهی بر می‌گردد و برای کارکنان سایر دانشگاه‌ها پس از طی مراحل اداری به حساب ایشان واریز می‌گردد.)

  1. افراد ذیل می‌توانند یک دوره به‌صورت رایگان از یکی از ویلاها یا مهمانسرهای دانشگاه استفاده نمایند.
    • کارکنان و یا فرزندان پرسنل دانشگاه که به‌تازگی برای اولین بار ازدواج می‌نمایند تا مدت یک سال پس از تاریخ عقد
    • پرسنل دانشگاه که به افتخار بازنشستگی نایل شده اند تا یکسال پس از حکم بازنشستگی

 

ماده 5- مهمانسرای اداری

  1. حداکثر دو مهمان‌سرا از واحدهای شقایق بابت امور اداری بخش‌های مختلف دانشگاه اختصاص دارد و بخش‌های اداری موظف هستند به منظور برنامه‌ریزی امور خود دو هفته کاری پیش از زمان استفاده، رزرو را انجام دهند. رزرو مهمانسرای اداری برای موارد زیر مجاز است:

الف) داوران مدعو جهت جلسه‌های دفاع، امتحان جامع، کمیته منتخب، هیات ممیزه، شورای مجلات

ب) مدرسین مدعو کارگاه‌های دارای مجوز از شورای معاونت دانشگاه یا شورای دانشکده مرتبط، مشروط به عدم دریافت هزینه کارگاه از شرکت‌کنندگان

ج) شوراها و برنامه‌های خاص که دارای مجوز از یکی از معاونت‌های دانشگاه باشد مشروط به عدم دریافت هزینه از شرکت‌کنندگان

 

تبصره 1: تعداد روز قابل رزرو مطابق با تعداد روز برگزاری برنامه‌های فوق است، تقاضای افزایش تعداد روزهای اسکان یا تقاضای استفاده به صورت خانوادگی مشمول پرداخت هزینه است.

تبصره 2: تقاضای مازاد بر واحد اداری مشمول پرداخت هزینه است.

  1. مهمانسرای اصلی دانشگاه با نظر ریاست و یا معاون اداری، مالی و مدیریت دانشگاه قابل واگذاری است. در صورت واگذاری به صورت آزاد یا در قالب قرارداد همکاری هزینه این مهمانسرا معادل نرخ آزاد مهمانسرای بندر انزلی می‌باشد.
  2. مدیریت مهمانسرای تهران در اختیار مدیریت امور اداری می‌باشد.

 

این شیوه نامه در 5 ماده، 5 تبصره و 33 بند در تاریخ 25 بهمن 1400 در شورای رفاهی اصلاح گردید و هر گونه تغییر در مفاد این شیوه‌نامه صرفاً در اختیار شورای رفاهی دانشگاه خواهد بود.